Een robot, Mystras en gevaar - Reisverslag uit Marathópolis, Griekenland van Niek Kaag - WaarBenJij.nu Een robot, Mystras en gevaar - Reisverslag uit Marathópolis, Griekenland van Niek Kaag - WaarBenJij.nu

Een robot, Mystras en gevaar

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

07 Mei 2014 | Griekenland, Marathópolis

Het moet toch niet gekker worden. Er is zelfs een robot ingezet om ons zwembad schoon te maken.
Leuk hoor die luxe als je een kleine caravan gewend bent....
Heb een enerverende verjaardag achter de rug.
Eentje om niet snel te vergeten.
De verjaardag begon in Mystras dichtbij Sparta. Na het ontbijt, we waren weer eens aan de late kant en onze pubers vonden de witte stokbroodjes te karig en hoopten op een flink middagmaal (dat er niet kwam....).
Goed je kunt wel blijven zeggen dat ze goed moeten ontbijten zeker met een onwijze klim voor de boeg maar als ze eigenwijs willen zijn moet daar ruimte voor zijn.......
Na nog even op het zonnige terras van het hotel te hebben gezeten maken we ons op voor het bezoek aan het kasteel en de dodenstad Mistras.
De tips op Tripadvisor opgevolgd en met de auto naar boven gereden tot een paar honderd meter van het kasteel en toen omhoog gelopen tijdens de warmste uren van de dag. Een hele klim das een tijd geleden dat we zo geklauterd hebben..
We werden beloond met een onvergetelijk uitzicht over de beregenen ook met sneeuw en Sparta. Zelden ben ik op zo'n mooie plek geweest in mijn leventje mort ik zeggen....
Onderweg kwamen en nog een schildpad tegen en bezochten we een klein nonnenklooster waar wel 8 poezen in de brandende zon lagen te suffen.....
Maar er lag wel gevaar op de loer, het begon langzaam donker te worden en we zagen lichtflitsen: in onze wijsheid beloften we het bezoeker te breken ook al omdat we trek kregen en de highlights hadden bezocht.
Na een oud broodje en een glaasje water: echt Spartaans moet ik zeggen, zijn we naar de westkust van het schiereiland gereden.
125 km en daar hebben we maar liefst meer dan 3 uur over gedaan!
Veel haarspeldbochten en de sterke Mondeo doorstond de rit uitstekend. Het begon ondertussen onwijs te gieten en de twee meiden kregen last van wagenziekte....
De wegrestaurants nou ja weg waren over het algemeen gesloten en we teerden op een zak sinaasappels....
Tot we een soort Oostenrijkse grote berghut tegenkwamen met een klas voor Poolse tieners, een konijn in een kooi bij de ingang en later ontdekte we een papegaai die floot.....
Goed de nukkige boer die achter de toonbank stond hielp onze schatjes aan chocomelk en chips en andere zoetigheid zodat we onze barre tocht weer konden voortzetten.....

De TomTom was aan het eind van de dag ietwat in de war en bracht ons over onverharde landweggetjes door weliswaar prachtige reservaten maar we voelde ons toch wat verdwaald....

Maar Google Maps op de Samsung bracht ons uiteindelijk op de plaats van bestemming.
Messinian Horizons een plaats om niet snel te vergeten!
Google het maar maar en bijna iedereen geeft een ruime 9 voor deze bestemming.
Een smaakvolle ingerichte villa met alles erop en er aan, een zwembad, eigen fietsen, ontbijt- en schoonmaakservice.. Etc

Toen we waren geïnstalleerd eten gehaald in het dorpje en voor het eerst in 8 dagen zelf gekookt en dat was een verademing...
Meestal wil je wel uit eten op je verjaardag maar nu als het precies andersom...
In avond het Songfestival gekeken en iedereen lag op tijd in bed.
De kinderen hadden al 8 dagen niet uitgeslapen en ze verheugden zich daar erg op.......