Athene again - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van Niek Kaag - WaarBenJij.nu Athene again - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van Niek Kaag - WaarBenJij.nu

Athene again

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

03 Mei 2014 | Griekenland, Tolón

En ja hoor op het hoteldak een duik genomen in het zwembadje, met Marijne
Daarna ontbeten in de ietwat Oostblokachtige aandoende ruimte met opvallend veel personeel.
Een drukke dag staat ons te wachten want Athene willen we zien!!
We willen met een zogenaamde hop-on hop-off-bus een rit door de stad maken. Dit hadden we beter niet kunnen doen want uitgerekend vandaag werd er gedemonstreerd en werden steeds delen van de stad afgesloten ook bij Syntagma.
Hierdoor maakte we twee keer de zelfde rit en we kamen regelmatig niet vooruit. Natuurlijk wij Hollanders gingen bovenin de bus waardoor we bijna levend werden geroosterd...
De meiden merkten op we die dag met een laagje fijnstof zijn bedekt wat die avond met gezichtsreinigers vakkundig is verwijderd.

Smog herrie, armoede auto's taxi's. Nou ik was in ieder geval blij dat we weer vertrokken.
Maar natuurlijk niet zonder te zijn uitgestapt bij halte Akropolis en we hebben daar eerst onze dorst gelest met slush-ice of hoe het ook mag eten.
Bijna 5 euro pp maar dat mocht de pret niet drukken en de keeltjes waren gesmeerd.
Toen kaartjes gekocht kinderen gratis dat maakte weer een hoop goed... Wederom genoten van deze plek, het uitzicht en het zeer internationale karakter er van.
Ik ben er al voor de 6e keer maar ik krijg er maar geen genoeg van......
Omdat de gezichten van onze schatjes van de honger ja honger steeds chagrijniger stonden zijn we vlot naar het nieuwe museum gelopen en hebben daar geluncht. ook hier weer een berg personeel maar wel persoonlijk voor een wereldmuziek en met uitzicht op de Akropolis.

In Chinees tempo het museum bezocht even naar de film gekeken en toen richting de Plaka again voor souvenirs enzo....
Daarna werd ik vriendelijk dwingend hahahah op een betonrandje te gaan zitten met mijn enige zoon om de dames de gelegenheid te geven Athene leeg te kopen...

Goed toen ze na 40 min terugkwamen zag ik tassen van de voor mij bekende winkelketens maar ach de behoeften waren bevredigd....

Toen was het mijn beurt om het stel richting de auto te dirigeren want kopen ja dat zouden ze de hele dag door wel willen doen...
Met de metro naar het hotel waar de auto stond en richting de Peloponessos gereden we kozen voor het badplaatsen Tolon.

Door een zeer vriendelijk stel verwelkomd en de vrouw heeft Maria en ze was getrouwd met een Nederlander, met de nadruk op was. Maar ze was wel gelukkig met hem zei ze, nouja toen was mijn dag helemaal goed.....
We kregen ook nog een drankje van het huis!

Het hotel is eenvoudig maar heeft een fantastische ligging op 3 meter van zee.
Toch nog maar wat gegeten buiten op het terras werd wel fris en we gingen rond 11 uur met gevulde buikjes slapen.
Morgen even helemaal niks zou ik zeggen....