Delphi; de heilige plaats - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Niek Kaag - WaarBenJij.nu Delphi; de heilige plaats - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Niek Kaag - WaarBenJij.nu

Delphi; de heilige plaats

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

01 Mei 2014 | Griekenland, Delphi

Gisteren rond het middaguur weggereden uit Meteora. Maar 1 klooster kunnen bezoeken omdat we ruim voor 6 uur in Delphi wilde zijn ivm de 1-mei viering hier.
Inge en de meiden moesten over hun broeken zwarte rokken met witte stippen aantrekken..
De eerste vraag die door de kinderen werd gesteld is: Is er ook WiFi hier? Toen we na 300 trappen het klooster betraden.
Ach dat hoort erbij....
Indrukwekkend bezoek met prachtige vergezichten over de besneeuwde bergen.
Wat mij betreft hoort dit op de lijst van wereldwonderen thuis.
Nog even uitgelegde dat de monniken die ons tegemoet klommen toen wij met de afdaling bezig waren geen Joden waren maar Griekse monniken, weer wat geleerd!
April/mei perfecte reistijd nog geen files van touringcars met bijv. Chinezen en ook de temp. rond de 23 graden uitstekend.
Moest nog vaak denken aan de 80er jaren toen ik met mijn vrienden Marco en ook Rutger Griekenland probeerde te veroveren in de midsummer met superhoge temperaturen en een volle bepakking op de rug!

Nog even wat foto"'s gemaakt en toen een hele mooie bergrit gemaakt naar Delphi. 4 uur lang over een afstand van nog geen 250 km.
Onderweg bij een ouderwetse Spar gestopt om ook onze pubers te voorzien van voer en zonder te stoppen doorgereden.
Hotel in het plaatsje Delphi, natuurlijk toeristisch had niet anders verwacht maar gezellig druk.

Aan het eind van de middag het heiligdom bezocht.
Indrukwekkend ook het naastgelegen museum.
Vreemd dat je wel mocht fotograferen in het museum maar niet mocht poseren naast de beelden.....
Daarna de site opgegaan en we kregen een goed beeld hoe het was... 400 jaar voor onze jaartelling en bovenal hoe ver de beschaving toen was....
En wat een stilte in de indrukwekkende natuur!,,,
Een mustsee!

Zojuist ontbeten in het kleine hotelletje in de hoofdstraat met een prachtig uitzicht op de natuur en in de verte de zee.

En nu op naar Athene de vieze drukte in ik doe het voor Inge en de kinderen want zelf rijd ik er liever met een boog omheen.